Lektørudtalelse: Peter Horn er i "top of my mind"

Der findes mange bøger om branding, men på dansk ikke andre med personlig branding som hovedemne. Tilgængelig og velskrevet bog som gør personlig branding forståelig og brugbar for alle.

Til brug for danske biblioteker udfærdiges såkaldte lektørudtalelser - eller anmeldelser - af ny bøger. Således også af "Top of Mind. Håndbog i personlig branding". Lektøren Carsten Güllich-Nørby skriver bl.a.:

"
Forfatteren er erfaren ledelsesrådgiver og har skrevet flere bøger. Bl.a. som her om branding, fx fra 2004 Personlig Branding. I sin nye bog tager han udgangspunkt i et citat af ingen mindre end Cæsar. ”I sidste ende er det umuligt ikke at blive, hvad andre anser dig for at være”. I sit forord understreger han bl.a., at personlig branding skal ses som indgang til en problemløsning, når det gælder adfærd, og at personlig branding ikke som nogen måske tror handler om at påtage sig en kunstig adfærd for egen vindings skyld.

Som Horn skriver: ”Det drejer sig om at kunne vise hjerne- og kerneværdier frem til andre, så andre forstår én som menneske, kollega, ven eller familiemedlem”."

"Mange skriver om branding, men når det gælder fokus på den interessante personlig branding er Peter Horn i ”top of my mind”. Der findes mange bøger om branding, men på dansk ikke andre med personlig branding som hovedemne."

Lektøren konkluderer:
"
Tilgængelig og velskrevet bog som gør personlig branding forståelig og brugbar for alle."
---
Bogen kan købes her og et kapitel fra bogen kan downloades her.