Business Branding


Business Branding: Brand mere - arbejd mindre
Caroline Søeborg Ahlefeldt, 40 år, har opbygget et stærkt brand med fokus på mennesker og potentiale. Nu er hun i toppen for bl.a. Coop og Lego. "Ledelseserfaring, offentlig eksponering, netværk og en god rollemodel har været vejen".
>>Klik her!


Business Branding: Filmenes herre
Lars Hermann, 46 år, arbejder på at gøre Sydfyn til et dansk Hollywood. Nu kommer der henvender så langt fra som indiske Bollywood og en engelsksproget film er på trapperne. Største brandingscoop var udgivelsen af filmen "The Riddle" med Mail on Sunday i 2,6 millioner eksemplarer.
>>Klik her!


Business Branding: Iværksætterguruen
Martin Thorborg, 38 år, har praktiseret business branding igen og igen og altid som iværksætter: Jubii, Spamfighter og Amino. "Nu drejer det sig om at etablere brandet her og holde det i live, til jeg vender tilbage til Danmark."
>>Klik her!


Business Branding: Brandingdronningen
Majken Schultz, 50 år, professor på Copenhagen Business School, har opbygget et omdømme som en af Europas førende eksperter i corporate branding. Nu flytter hun fokus mod USA med sin seneste bog "Taking Brand Initiative". "Jeg siger mere nej end ja. Man skal kunne afgrænse," siger hun.
>>Klik her!


Business Branding: Kinamanden
Thorkil Kastberg, 61 år, etablerede Novo Nordisk på det kinesiske marked og fik opbygget en betydende markedsandel på få år. "Man skal forberede sig grundigt, have en god moral og kunne fokusere over lang tid for at brænde igennem," konstaterer han.

>>
Klik her!


Business Branding: Katja K.s forvandling
Katja K., 40 år, har transformeret sit brand fra sex over skuespil og forfatterskab til lingeridesign. "Nu går tæppet for den næste forestilling, nemlig frihed til forandring," siger hun.
>>Klik her!


Business Branding: Sneboldeffekten
Mads Kjær, 47 år, og hans virksomhed MYC4 vil vitalisere det afrikanske erhvervsliv med globale mikrolån til mindre og mellemstore virksomheder med potentiale. Han fungerer selv som snebolden for tre klart definerede segmenter. "Afrikansk erhvervsliv har ikke brug for fisk, men for fiskestænger."
>>Klik her!


Business Branding: Bestyrelsesformanden
Anders Knutsen, 61 år, har opbygget en stærk platform som bestyrelsesikon og opinionsdanner med kommunikationsråd fra hustruen Helle. "Bestyrelsesarbejde skal handle om holdninger og indsigt," siger han. Parret udkommer med en ny bog i næste uge.
>>Klik her!


Business Branding: Fr. Mund-til-øre
Efter nogle år i linjeledelse og et af de store konsulentfirmaer har Julie Møller Lønhart etableret sin egen virksomhed Møller & Company/Nordic Transformation Group med specialet implementering af strategier. Omdømmet skabes af resultater, tillid og anbefalinger.
>>Klik her!


Business Branding: "Smil, du er på!"
Jyske Bank har revolutioneret den interne kommunikation - og ved at skabe sin egen radio- og tv-platform har Anders Dam og den øvrige ledelse let ved at nå ud til alle medarbejdere - og til elektroniske medier i ind- og udland.
>>Klik her!


Business Branding: Den internationale netværker 
Kigge Hvid, 47 år, indledte sin karriere som adm. direktør i INDEX: med at interviewe de 1.000 vigtigste personer for den internationale designpris. Nu er hun ekspert for World Economic Forum og æresdoktor i USA. ”Mit brand fungerer som en sten i vandet. Ringene breder sig,” siger hun. 
>>
Klik her!


Business Branding: Den globale dansker 
Jørgen Peter Rasmussen, 49 år, har efter en toplederkarriere i olieserviceselskabet Schlumberger startet en ny som bestyrelsesformand i Seawell Limited. Omdømmet i det internationale netværk gør arbejdet for ham.
>>
Klik her!


Business Branding: "Jeg skal passe på min tid" 
Malene Birger, 45 år, sværger til at holde processerne enkle og fokusere. Og medieomtale og synlighed kommer af sig selv, hvis produkterne er interessante nok.
>>
Klik her!


Business Branding: Performeren 
Claus Jensen, 54 år, er kendt som en af detailbranchens bedste performere. Det bidrog til en turnaround i Fakta. Nu skal han skabe resultater for BabySam-kæden.
>>
Klik her!