"Personlig branding - sådan gør du!"


På Sam-Datas seminarer 12., 19. og 26 februar i hhv. Århus, Odense og København viste adm. direktør Peter Horn, forfatter til bogen ”Personlig branding”, hvordan man klarer sig bedre i jobbet og karrieren ved at være synlige for de rigtige – med rette budskab på rette tid. På seminarerne talte også coach og virksomhedsleder Sofia Manning om at overvinde barrierer.

Personlig branding spiller en stigende rolle i vores professionelle hverdag – og er ofte en forudsætning for, at man kan overskride grænsen mellem at være god og suveræn. Personer, der er gode til at brande sig selv både i organisationen og udenfor, har større gennemslagskraft og flere muligheder for at indfri deres karrieremæssige og personlige ambitioner.

Det var et af to emner på Sam-Datas seminar ”Personlig branding – sådan gør du!” 12., 19. og 26. februar i Århus, Odense og København, med adm. direktør Peter Horn og Coach Sofia Manning som forelæsere.

Peter Horn, der er adm. direktør i Peter Horn & Co., udgav i april sidste år bogen ”Personlig branding” på Børsens Forlag – den var en af årets mest omtalte fagbøger. Siden er der holdt kurser og udviklingsprogrammer for mellem- og topledere i ind- og udland. Personlig branding er imidlertid ikke kun forbeholdt ledere. Det kan også bruges af specialister og ”folk på gulvet”, der gerne vil lidt mere i forhold til jobbet.

Sofia Manning er virksomhedsleder og coach. Hun er forfatter til bogen ”Coaching”, virksomhedsleder og lifecoach for Alt for Damernes brevkasse.

Peter Horn er adm. direktør i Peter Horn & Co., der laver markedsrettede strategiscenarier og kommunikation for store virksomheder og organisationer. Hans budskab er enkelt: ”vore forudsætninger er ofte så ens, at det, der adskiller os mest, er vores personlighed.”


- Personlig branding er ”den offentlige gengivelse af din person og dine færdigheder i den udformning, der fremmer dine mål bedst muligt”. Det sker ud fra erkendelsen af, at ”vore forudsætninger ofte er så ens, at det, der adskiller os mest, er vores personlighed”, siger Peter Horn.

Han fremhæver, at personlig branding er et redskab til at blive bedre til at spille sammen med andre om at nå fælles mål – fordi man har lært sig selv at kende.

På Peter Horns indlæg, der varer godt tre timer på seminaret, vil der være en introduktion til emnet personlig branding – og hvordan det kan bruges til at forbedre samarbejde og resultater på arbejdspladsen. Under indlægget vil der være flere praktiske øvelser, som man kan løse sammen andre deltagere. Målet med indlægget vil være, at man kan lave sin personlige varedeklaration, og udkast til en personlig markedsanalyse, identifikation af sine nøglepersoner, en strategiplan og have en ide om dens gennemførelse.

Coaching
Udover Peter Horn vil også virksomhedsleder og Coach Sofia Manning forelæse ved seminaret. Sofia Manning, der har stor erfaring som Coach vil blandt andet beskæftige sig med emnerne forhindringer for personlig branding, hvordan man overvinder dig selv og hvordan man definerer sin successtrategi.



    
    
    
Emner med Peter Horn

     Personlig branding
     - den personlige varedeklaration

  • Tegn dig selv om 10-15 år - hvor vil du gerne være i livet?

  • Din punchline

  • Dine værdier - "det personlige våbenskjold"

  • Den personlige varedeklaration - hvad indeholder du?

  • Din personlige markedsanalyse.

     Personlig branding
     -stratgi og implementering.

  • Udkast til den personlige branding-strategi.

  • Implementering af branding-strategien

     Emner med Sofie Manning

     Hvad hvis den eneste barriere
     i dit liv var dig selv? 

  • Hvad forhindrer netop dig i at ”brande” dig selv?  - afdæk dine personlige barrierer.

  • Det beskidte dusin -  12 forhindringer, der hvis du ikke bryder dem, vil blive ved med at stoppe dig.

     Hvad forhindrer dig?

  • Hvordan overvinder du dig selv og kommer fuldt ud på banen? -  bliv coachet til hvordan du bryder igennem dine hæmmende overbevisninger.

  • Hvis du ikke tror på dig selv. Hvem skal så? Definer din egen fremtidige successtrategi.

 

---
Læs mere her:
www.peterhorn.dk
www.sofiamanning.com
www.samdata.dk