Test: Har dit personlige brand de rigtige egenskaber?

Redigeret af Ulf-Erik Lett

Alle tydelige stærke personlige brands har nogle fælles karakteristika. William Arruda giver i Reach ni egenskaber, der alle kan findes hos det succesfulde brand. Kan du få ni rigtige?

 

Tydeligt (1 point)
Du ved hvem du er, og navnlig hvem du ikke er. Du skal vide hvad der gør dig unik, og hvad der adskiller dig fra dine kolleger og konkurrenter.

Konsistent (1 point)
Du står altid for det samme. Dit brand er dit løfte om kvalitet over for kunderne, klienterne osv. En nøgle til det succesfulde brand er altid at være konsistent i dine handllinger.

Åbent (1 point)
Det stærke brand skjuler sig aldrig – det er altid tydeligt og tilgængeligt. Du skal altid være tydelig overfor de mennesker, som skal kende til dig og hjælpe dig med at nå dine mål.

Korrekt (1 point)
Dit brand skal være præcist og autentisk. Et brand bliver ikke succesfuldt ved at skabe et falskt image overfor omverdenen.

Kortfattet (1 point)
Man skal kunne beskrive dig i en eller to sætninger. Stærke brands er normalt kendt for en eller to ting – de er ikke alt for alle.

Kommunikerende (1 point)
Du skal virke relevant og interessant på din målgruppe. Du skal kommunikere således at det når ud til de rigtige personer på den rigtige made.

Forbundet (2 point)
Du skal være en del af et netværk – en gruppe af partnere, kolleger og kunder. Hvis dit brand er konsistent, kan dit netværk hjælpe med at synliggøre dit brand.

Vedholdende (1 point)
At opbygge et succesfuldt brand er en langtidsinvestering. Du skal fokusere på dine mål og forfølge dem. Et stærkt brand tager tid at skabe.

Aktuel (1 point)
Dit brand skal være aktuelt – men det skal udvikles i morgen. Kernen i dit brand ændrer sig aldrig, men det skal passe til den tid du lever i. Det gode brand er både konsistent og dynamisk på en og samme tid.

Resultat:

        0-3 point: Du er gennemsigtig som et spøgelse og usynlig som en ånd. Folk skal hive meningerne               ud af dig, og du har det generelt bedst med at gemme dig under bordet til møderne, og              ’overhøre’ telefonen når pressen ringer. Der er vist noget der skal arbejdes med.

        4-7 point: Du ved hvad du står for, og du er ikke bange for at stå frem og sige din mening – hvis               nogen ellers spørger dig. Du har potentialet til at blive et stærkt brand, men du gør endnu               ikke meget for det.

       8-10 point: Sådan! Vi ved hvem du er, og hvis du fortsætter på denne måde, er det kun fantasien                der sætter grænserne.

---
Læs mere her
www.reachcc.com