Danskerne er vilde med personlig branding

Siden Peter Horn introducerede "Personlig branding" for et år siden, har flere tusinde deltaget i kurser, konferencer og seminarer i emnet i Danmark, Norge og Sverige. - Det er blevet en del af karrieren at synliggøre sine kvaliteter over for andre, siger han. Børsens Forlag har netop udsendt bogen som paperback til 299 kr.

Danskerne er vilde med personlig branding: Siden Peter Horn sidste år introducerede emnet i Danmark med bogen "Personlig branding" på Børsens Forlag, har et tusindtal af erhvervsengagerede på alle niveauer - fra bestyrelsesmedlemmer til studerende på handelshøjskolerne - deltaget i kurser, konferencer og seminarer i Danmark, Norge og Sverige.

- Det er en del af karrieren at synliggøre sine kvaliteter for andre - og komme med på holdet. De lader sig ikke holde tilbage af Janteloven. De skal gøre opmærksom på deres egenskaber, hvis de skal brænde igennem i karrieren. I dag er vores forudsætninger så ens, at det, der adskiller os mest, er vores personlighed. Mange af deltagerne på konferencerne og kurserne er kvinder. De har lært, hvordan de laver deres personlige varedeklaration og markedsanalyse og derved bliver i stand til at komme videre i karrieren, siger Peter Horn.

I dag kan man sjældent vente på at opbygge tillid og troværdighed. Den skal findes i forvejen. Det kan personlig branding hjælpe med til, siger Peter Horn, her på vandring i de schweiziske alper ved Buchs med Piritta Räsänen, der ud fra sin internationale HR-erfaring fra virksomheder og organisationer i Barcelona, München og Paris briefer om sine erfaringer til Peter Horns nye bog, "Karrierespillet", der udkommer på Børsens Forlag 2. september.

Bogen er netop er udsendt af forlaget som paperback til 299 kr. incl. moms.

En del af globaliseringen
---
Personlig branding vil fremover indgå som en del af globaliseringen - både erhvervsmæssigt og politisk. Peter Horn fremhæver, at en erhvervsleders generelle omdømme eller brand er udslagsgivende for, om potentielle samhandelspartnere overhovedet vil give ham eller hende opmærksomhed.

- Det handler ikke kun om, hvad man repræsenterer. Det drejer sig mere om, hvad man er - altså de personlige egenskaber. I vore dage skal der handles hurtigt og træffes hurtige beslutninger, og derfor kan man ofte ikke længere vente på at opbygge tillid og troværdighed. Det skal findes i forvejen, siger Peter Horn, adm. direktør for rådgivningsvirksomheden Peter Horn & Co.

En del af karrierespillet
---
Personlig branding er ikke kun for topledere.

- De personer, der har mest brug for personlig branding, er ofte på vej op i karrieren. Alene i Skandinavien stiler godt 400.000 efter positioner i mellemledelse og øvre ledelse. De har brug for personlig branding, fordi en de skal konkurrere om positionerne i det internationale univers. Hvis det skandinaviske hjernepotentiale ikke lærer at konkurrere på lige fod med de andre, er mulighederne for at få de gode stillinger minimale, konstaterer Peter Horn - der kommer med sin nye bog "Karrierespillet" på Børsens Forlag 2. september.

---
Yderligere information:
Peter Horn, Peter Horn & Co. - Tel. 33 93 32 55.