Presse 2011

Peter Horn og hans samarbejdspartnere kommenterer på forhold om ledelse, karriere og branding i danske og internationale medier. Hvis du er journalist , er du velkommen til at kontakte Peter Horn & Co. på +45 40 46 78 98 eller på e-mail: ee@peterhorn.dk.

Peter Horn and his associates comment on leadership, career and branding to the media. Are you a journalist, fell free to contact Peter Horn & Co. - M. +45 40 46 78 98 or on e-mail: ee@peterhorn.dk

 

Et helt almindeligt kedeligt program
---
Journalist Sisse Katrine Andreasen, Berlingske, 11. januar 2011
---
Mandag aften viste DR 2 dokumentaren 'En helt almindelig ualmindelig
familie' om statsminister Lars Løkke Rasmussen. Programmet bidrog ikke med
noget nyt, mener ekspert.

---
(...) Ifølge ekspert i branding Peter Horn, var der intet nyt i programmet,
og det gjorde hverken godt eller skidt for Lars Løkke Rasmussen.

- Der kom ikke nogen store nyheder frem, og det, der blev vist, har man
været rundt om før. Lars Løkke har været meget på i den seneste tid, og det
kan nærmest give en 'Løkke-forgiftning' - man kunne kalde det en 'u-Løkke'.
Befolkningen er mere interesserede i hans politiske side i øjeblikket på
grund af hele den politiske situation og det kommende valg, siger Peter
Horn.

Formålet med programmet kan fra Venstre have været at få statsministeren
til at fremstå som en mand af folket, mener Peter Horn. (...)

- Det er nødvendigt for politikere at være synlige, men jeg tror, at
interessen ikke er så stor for den her slags programmer, fordi politikerne
er blevet slidte. Det havde derfor været mere spændende tv, hvis Helle
Thorning-Schmidt eller Villy Søvndal havde haft mulighed for at
tilrettelægge programmet – en ny form for reality-tv med masser af gode
informationer og spænding.
---

www.berlingske.dk

I aften glatter Løkke ud
---
Journalist Sisse Katrine Andreasen, Berlingske, 10. januar 2010
---

DR 2 viser i aften en personlig dokumentar om statsminister Lars Løkke Rasmussen. Men programmet er politisk timet og fyldt med spin, mener ekspert.
---
I aften er det statsminister Lars Løkke Rasmussen, der inviterer hjem i stuen i Græsted, når DR 2 viser reportage-dokumentaren 'En ganske almindelig ualmindelig familie' i den bedste sendetid.(...)
 
Ifølge Peter Horn , der blandt andet har skrevet flere bøger om branding, er tendensen med politikernes personlige programmer et forsøg på at vinde sympati.

- Personlig branding af magthavere som fænomen stammer helt tilbage fra romertiden, hvor kejsere i det romerske imperium synliggjordes med buster. Nu vil politikere forsøge at opnå goodwill gennem tv dokumentarer og vinde større sympati blandt befolkningen. I aften vil Løkke Rasmussen bruge det til at glatte ud ovenpå den seneste tids politiske modvind. Det spændende er, om han vil vise på sine svage sider. Han vil have en fordel i at smide spindoktor-masken væk og vise nogle nye sider af sig selv som et autentisk menneske, siger Peter Horn , der dog er skeptisk overfor politikernes personlige dokumentarer.

- Portrætterne bliver nemt propaganda. Man viser ikke de negative sider, og der er sjældent meget spontanitet, så der ligger tydelig spin bag. Programmerne er en iscenesat virkelighed, som man ofte ikke bliver meget klogere af.
---


www.berlingske.dk