Presse 2009

Kom stærkt og sjovt gennem krisen
Af journalist Charlotte Pries Jensen, Berlingske Magasin 4. december 2009

Forestil dig et pengeløst samfund. Et samfund, hvor man bytter, køber brugt, låner, deler, laver selv, og hvor man bruger sin kreativitet til at få oplevelser til hverdag og i ferierne.

Den tid er kommet. Finanskrisen buldrer.

Tal fra Danmarks Statistik viser, at danskerne sparer penge op som aldrig før. De danske forbrugere er trætte af at shoppe og vil meget hellere spinke og spare. (...)

Et vigtigt element i danskernes overlevelsesstrategi under krisen er ifølge brandingrådgiveren Peter Horn at opbygge og dyrke stærke professionelle, personlige relationer i et internationalt regi. Han har netop udgivet bogen »Personal Branding - how to create your own brand«, der handler om at vise, hvilke værdier, andre kan gøre brug af, for dermed at skabe fælles merværdi.

Som eksempel nævner han, at internationale virksomheder arbejder på at skabe muligheder og fælles oplevelser.

»Det handler om, at vi gerne vil »køre på første klasse«, selv om vi sparer penge,« siger han.

En ide kan være at kontakte biludlejningsbureauer som Hertz og Avis og spørge, om man kan køre biler fra land til land mod maksimalt at betale for benzin. Eller at blive gast på en stor sejlbåd, fordi ejeren ikke selv kan sejle den - endda ofte med alt betalt.

»Hvis man gerne vil fastholde sin livsstil, selv om man har færre penge, er det derfor vigtigt at have de rigtige relationer til andre - både ved at kunne »låne« og »spare op« via »vennetjenester«, siger han.

TILLID SPILLER EN rolle i julegaverne og den egentlige ydelse er derfor ikke et spørgsmål om økonomi, men om tillid, og indstillingen til at ville give igen.

»Hvis man eksempelvis har en dyr bil, kan man låne den ud og til gengæld få lånerens lejlighed i Rom i en periode,« siger Peter Horn.

De personlige relationer til andre er derfor grundlæggende for at komme sjovere gennem krisen.

»Det handler om, at man har tillid til, at begge parter vil dele og er gode til det. I sidste ende kan man faktisk også opnå professionelle fordele, der kan føre til en bedre karriere. I så fald er det guld værd at have en stor opsparing af denne type vennetjenester. Den mentale forretning er langt bedre end den økonomiske,« siger Peter Horn.
---
Læs mere:

www.berlingske.dk

 


Andre bestemmer dit brand
Journalist Dan Larsen, Bogradio.dk, 4. november 2009

"I sidste ende er det umuligt ikke at blive, hvad andre anser dig for at være". Således taler Julius Cæsar i en af Gabriel García Márquez's romaner. Dette tankevækkende citat indleder Peter Horns nye bog om personlig branding.

Horn har i flere år været førende indenfor debat om og undervisning i aspekterne ved at brande sin person. Som han siger: "Vi lever i en verden, hvor vores færdigheder mere og mere ligner hinandens, så vores personlighed er det, der udgør forskellen."

Igen ret tankevækkende, hvis man ellers ønsker at gøre karriere. Horns bog (på engelsk) er et redskab for ledere, som gerne vil have en international karriere, og som gerne vil have nogle patroner i revolveren.

Da hans første bog om "Personlig Branding" udkom på dansk for nogle år siden afstedkom den en voldsom debat om Me Inc. og flere kaldte hans principper for urimelig og upassende selvpromovering. Den debat er i dag overstået -
især for dem, der vil fremad i store internationale virksomheder.

---
Hør indslaget
her

 

Hvorfor skulle de vælge mig?!
Af Signe Løwenstein Olsen, PraktikAvisen, oktober 2009

Vi kender det jo egentlig godt selv. Det der med at vælge mellem den samme vare i supermarkedet. Ketchup er ketchup, men indholdet er ikke præcist det samme, og det er indpakningen  heller ikke. (...)

På samme måde kan du forbedre dine chancer for at være den, praktikantvejlederne vælger og ende med at stå med den fede praktikplads efter Panikdagen.

Den 28. oktober er det ikke de journaliststuderende, der skal shoppe, men praktikantvejledere fra medier og firmaer landet over.  De skal finde lige netop de praktikanter, der matcher dem. (...)

Så hvordan er det lige, du skiller dig ud fra mængden og viser din drømmepraktikplads, at de skal tage dig med hjem frem for alle de andre håbefulde og ligeså dygtige journaliststuderende? Det har ledelsesrådgiver og forfatter til bøgerne Personlig Branding og den netop udkomne Personal Branding, Peter Horn, nogle gode råd til.(...)

Bogen Personlig Branding giver flere tips til, hvordan man skiller sig ud fra mængden. Det handler om at kende sig selv og sine ressourcer godt. Hvad er du god til? Og hvor er dine styrker?

”Lav din egen varedeklaration inden du går i gang med at skrive ansøgninger. Og nøjes med at fremhæve ti af dine spidskompetencer,” siger Peter Horn.
---
Læs mere:

www.djh.dk




Ekspert kritiserer partier for usundt valgflæsk
Journalist Jonas Haugegaard, Dagbladet, Roskilde, 26. september 2009

Roskilde: Partierne i Roskilde scorer et gevaldigt selvmål, når de vender madpyramiden på hovedet i deres kamp om de kommunale vælgere.

De konservatives Lars Lindskov tøffer rundt i sin pølsevogn sammen med Claus Larsen (S), Birgit Pedersen (SF) og Christian Holtet (EL) og deler pølser ud. Dansk Folkeparti og de konservative planlægger at fodre vælgerne med bolsjer, og Socialdemokratiet forventer at fylde borgerne med Lindor-chokolade.

Men det er misforstået, mener Peter Horn, ledelsesrådgiver og forfatter til adskillige bøger om personlig branding.

- De usunde madvarer er i skærende kontrast til, hvad man ser stort set alle partier gå ind for. Det er lidt besynderligt, og min holdning er, at de laver et gevaldigt selvmål, siger Peter Horn, der også har undervist i personlig branding på Roskilde Universitet, RUC. (...)

- Min anbefaling er at få det rettet med det samme. Drop bolsjerne og stil op med sunde varer, siger Peter Horn.
---
Læs mere her



Sådan får du mere gennemslagskraft
Journalist Anne Klejsgård Hansen, Erhverv Karriere, Jyllands-Posten 30.august 2009

Hvorfor er der ikke nogen, der lægger mærke til, at du de seneste to uger
har siddet på kontoret til langt ud på aftenen for at færdiggøre en opgave?
Og hvorfor er det ikke dine idéer, der bliver hørt, når diskussionen bølger
frem og tilbage over mødebordet? Mange danskere kender følelsen af, at det
kan være svært at trænge igennem (...).

Karriereekspert Peter Horn fra ledelsesrådgivningsvirksomheden Peter Horn &
Co, der netop nu er aktuel med bogen "Personal Branding":

»I tusindvis af danske ledere og mellemledere når aldrig toppen af deres
potentiale, fordi de ikke etablerer sig med et personligt "brand". Hvis du
skal optimere dine karrieremuligheder, skal du vedvarende synliggøre din
personlighed, dit engagement og dine kompetencer,« siger Peter Horn .
Han henviser til, at det er afgørende for karrieren, at man tidligt - og
gerne allerede inden man første gang træder ind på arbejdsmarkedet - har en
plan for, hvad man gerne vil opnå karrieremæssigt.

For nogle år siden undersøgte man, hvor mange af MBA-dimittenderne på
Harvard Business School, der havde klare, nedfældede planer for fremtiden
(...).

Peter Horn mener, at undersøgelsen viser, hvor vigtigt det er at have en
karriereplan, men han anerkender også, at det kan være svært at tænke mange
år ud i fremtiden.

»Generelt anbefaler jeg, at man lægger en plan for 15 år. Ofte viser det sig
dog at være svært, men men man kan i reglen lave ret præcise planer for de
næste to til tre år,« siger Peter Horn .
---
Læs mere:
www.jp.dk


Peter Straarup har ingen planer om at gå
Journalist Anna Gaarslev, TV 2 Nyhederne 19.00,  11.08.2009  

På den ene side tjente Danske Bank penge som aldrig før i første halvår, på den anden side fossede penge ud til dårlige lån, hensættelser og tab i Irland og Baltikum. Resultatet blev et samlet overskud på kun 0,7 milliarder kroner. Ikke godt nok, men hovedforklaringen er den verdensomspændende recession, kommenterer bankens administrerende direktør, Peter Straarup.

Danske Banks problemer har betydet et stort imagetab. Flere eksperter overvejer, om det ikke er på tide, at banken skifter ledelse. Jeg har nu ingen planer om at gå, fastslår Peter Straarup.

I øvrigt nævnes: Torsten Bech, senioranalytiker i Danske Invest og Peter Horn , ledelsesrådgiver.
---
Se indslaget her (ca. 12 minutter efter start):
http://sputnik.tv2.dk/



Peter Straarup i defensiven
Journalist Beile Grünbaum, Morgenavisen Jyllands-Posten, 11. august 2009

Når Danske Banks aktiekurs dykker og rygterne om store bankkrak svirer i
luften, tier topchefen.

Det billede tegner sig i hvert fald i en mediesøgning, der viser, at Peter
Straarup er blevet citeret direkte 140
gange i landets medier de seneste seks måneder. Over de seneste to år blev
han citeret næsten syv gange oftere,
nemlig 936 gange.

Peter Straarup har trukket sig tilbage fra medierne, og det er en
fejlstrategi i en krisesituation, vurderer eksperter
i branding.

»Det har været en alvorlig situation, som Danske Bank har befundet sig i, og
her kunne man godt gå ind og sige
til omverden, ok vi har problemer, men vi arbejder på at gøre noget ved
sagen. Det har Straarup ikke været
god nok til. Han har været alt for usynlig,« siger brandingekspert Peter
Horn, der bl.a. har skrevet bogen "Personlig
branding".
---
Læs mere:
www.jp.dk


Har du en plan med din karriere?

Urban Øst , journalist Charlotte Pries Jensen, 01.juli 2009

Hvis du har planer om at stige i graderne, skal du gøre dig selv synlig. Behovet er stærkt stigende netop nu, hvor der er krise og efterspørgslen efter arbejdskraft for ledere og mellemledere falder. Det betyder, at flere
med ambitioner om en karriere i bestyrelser, øvre ledelse og mellemledere bliver bedre til at brande sig for at fastholde deres job eller opnå nye positioner.

Peter Horn har skrevet flere bøger om at brande sig selv. Det lyder odiøst, men ifølge ham handler personlig branding ganske enkelt om at lære at brænde igennem – og det kræver planlægning.

Læs mere:
www.urban.dk



Har du en plan med din karriere?
Urban.dk, 30.juni 2009

Hvis du har planer om at stige i graderne, skal du gøre dig selv synlig. Behovet er stærkt stigende netop nu, hvor der er krise og efterspørgslen efter arbejdskraft for ledere og mellemledere falder. Det betyder, at flere med ambitioner om en karriere i bestyrelser, øvre ledelse og mellemledere bliver bedre til at brande sig for at fastholde deres job eller opnå nye positioner. Peter Horn har skrevet flere bøger om at brande sig selv. Det lyder odiøst, men ifølge ham handler personlig branding ganske enkelt om at lære at brænde igennem – og det kræver planlægning.

Læs mere:
www.urban.dk



Har du en plan med din karriere?
Lemvig Folkeblad, journalist Charlotte Pries Jensen, 27. juni 2009

KARRIERE:
Hvis du har planer om at stige i graderne, skal du gøre dig selv synlig. Behovet er stærkt stigende netop nu, hvor der er krise og efterspørgslen efter arbejdskraft for ledere og mellemledere falder. Det betyder, at flere med ambitioner om en karriere i bestyrelser, øvre ledelse og mellemledere bliver bedre til at brande sig for at fastholde deres job eller opnå nye positioner.

Peter Horn har skrevet flere bøger om at brande sig selv. Det lyder odiøst, men ifølge ham handler personlig branding ganske enkelt om at lære at brænde igennem – og det kræver planlægning.

Læs mere:
www.stiften.dk



Har du en plan med din karriere?
Viborg Stifts Folkeblad, journalist Charlotte Pries Jensen, 28.juni 2009

Hvis du har planer om at stige i graderne, skal du gøre dig selv synlig. Behovet er stærkt stigende netop nu, hvor der er krise og efterspørgslen efter arbejdskraft for ledere og mellemledere falder. Det betyder, at flere med ambitioner om en karriere i bestyrelser, øvre ledelse og mellemledere bliver bedre til at brande sig for at fastholde deres job eller opnå nye positioner.

Peter Horn har skrevet flere bøger om at brande sig selv. Det lyder odiøst, men ifølge ham handler personlig branding ganske enkelt om at lære at brænde igennem – og det kræver planlægning.

Læs mere:
www..viborg-folkeblad.dk


Har du en plan med din karriere?
Dagbladet Ringkøbing-Skjern, journalist Charlotte Pries Jensen, 28.juni 2009

Hvis du har planer om at stige i graderne, skal du gøre dig selv synlig. Behovet er stærkt stigende netop nu, hvor der er krise og efterspørgslen efter arbejdskraft for ledere og mellemledere falder. Det betyder, at flere med ambitioner om en karriere i bestyrelser, øvre ledelse og mellemledere bliver bedre til at brande sig for at fastholde deres job eller opnå nye positioner.

Peter Horn har skrevet flere bøger om at brande sig selv. Det lyder odiøst, men ifølge ham handler personlig branding ganske enkelt om at lære at brænde igennem – og det kræver planlægning.

Læs mnere:
www.dagbladetringskjern.dk



Har du en plan med din karriere?
Dagbladet Holstebro-Struer, journalist Charlotte Pries Jensen, 28.juni 2009

Hvis du har planer om at stige i graderne, skal du gøre dig selv synlig. Behovet er stærkt stigende netop nu, hvor der er krise og efterspørgslen efter arbejdskraft for ledere og mellemledere falder. Det betyder, at flere med ambitioner om en karriere i bestyrelser, øvre ledelse og mellemledere bliver bedre til at brande sig for at fastholde deres job eller opnå nye positioner. Peter Horn har skrevet flere bøger om at brande sig selv. Det lyder odiøst, men ifølge ham handler personlig branding ganske enkelt om at lære at brænde igennem – og det kræver planlægning.

Læs mere:
www.dagbladet-holstebro-struer.dk



Gør dig synlig i krisetid, leder
ErhvervsBladet.dk , journalist Charlotte Pries Jensen, 25. juni 2009

Hvis du har planer om at stige i graderne, skal du gøre dig selv synlig. Behovet er stærkt stigende netop nu, hvor der er krise og efterspørgslen efter arbejdskraft for ledere og mellemledere falder. Det betyder, at flere  med ambitioner om en karriere i bestyrelser, øvre ledelse og mellemledere bliver bedre til at brande sig for at fastholde deres job eller opnå nye positioner.
Peter Horn har skrevet flere bøger om at brande sig selv. Det lyder odiøst,
men ifølge ham handler personlig branding ganske enkelt om at lære at brænde
igennem – og det kræver planlægning.

Læs mere:
www.erhvervsbladet.dk



Har du en plan med din karriere?
Business.dk, journalist Charlotte Pries Jensen, 24. juni 2009

Hvis du har planer om at stige i graderne, skal du gøre dig selv synlig. Behovet er stærkt stigende netop nu, hvor der er krise og efterspørgslen efter arbejdskraft for ledere og mellemledere falder. Det betyder, at flere med ambitioner om en karriere i bestyrelser, øvre ledelse og mellemledere bliver bedre til at brande sig for at fastholde deres job eller opnå nye positioner.
Peter Horn har skrevet flere bøger om at brande sig selv. Det lyder odiøst, men ifølge ham handler personlig branding ganske enkelt om at lære at brænde igennem – og det kræver planlægning.


Læs mere:
www.business.dk


Har du en plan med din karriere?
Berlingske Tidende, journalist Charlotte Pries Jensen, 24. juni 2009

Hvis du har planer om at stige i graderne, skal du gøre dig selv synlig. Behovet er stærkt stigende netop nu, hvor der er krise og efterspørgslen efter arbejdskraft for ledere og mellemledere falder. Det betyder, at flere med ambitioner om en karriere i bestyrelser, øvre ledelse og mellemledere bliver bedre til at brande sig for at fastholde deres job eller opnå nye positioner.
Peter Horn har skrevet flere bøger om at brande sig selv. Det lyder odiøst, men ifølge ham handler personlig branding ganske enkelt om at lære at brænde igennem – og det kræver planlægning.


Se web-tv-indslaget:
http://www.business.dk/clip/91/3315


"Vi har ikke købt vores strategi i et branding-bureau"

Journalist Sanne Wittrup, Ingeniøren, Profilmagasinet 2009, 22. maj 2009

Koncerndirektør Anders Eldrup tror på, at klare mål og tilsvarende handling gør medarbejderne glade for deres arbejdsplads og for ledensen.

Udtrykket en verden til forskel passer godt på Anders Eldrup og Dong Energy anno 2009 versus Eldrup og Dong i 2002, da han sidst var i profilmagasinet (Virksomheen er rykket fra en 21. plads til en 9. plads iIngeniørens måling over ingeniørernes foretrukne arbejdspladser red.).

»Vores strategi er ikke købt i et branding-bureau. Det er noget, vi selv vil og har erkendt behovet for,« siger han.

Der har heller ikke været et branding-bureau inde over koncernchefen selv, bedyrer han, selvom det efter hånden er blevet ret almindeligt, at toplederne får pudset stilen af. Ledelsesrådgiver Peter Horn , der er forfatter til bogen Personlig branding vurderer, at Eldrup har gjort det godt, når det gælder om at få udviklet aktiviteterne i virksomheden og om at
skabe et godt arbejdsmiljø, hvor medarbejderne føler sig sikre.

»Han har overordnet styr på forretningen, men han skal ud og være meget mere synlig også i bredere og mere folkelige kredse. Det er især vigtigt, hvis man skal være chef for et børsnoteret selskab eller ekspandere i udlandet, hvor de jo slet ikke kender en Anders Eldrup som de kender en Ditlev Engel,« siger han.

Til det siger Anders Eldrup, at det er et faktum, at han er mere i medierne og ude til konferencer, end han nogen sinde har været før:

»Jeg synes ikke det er helt fair at sammenligne en leder i et børsnoteret selskab med én i et statsejet. Der vil altid være større interesse fra medierne, når det gælder forholdene omkring en børsnoteret virksomhed,« siger han.
---
Læs mere:
www.ing.dk
www.dong.dk



P1Morgen: Kvinder er gode i bestyrelser

Studievært Katrine Nyland Sørensen, P1 Morgen, fredag 13. marts 2009

P1, Er vejen til bestyrelseslokalerne svær? Det mener Peter Horn og Rigmor Zobel Ravn ikke altid. Det handler om at synliggøre sin personlighed og sine kompetencer, fremgår det af dette indslag i P1 Morgen.


Hvordan finder man vejen ind i bestyrelseslokalerne? Ja, i Norge skal der være mindst 40% af hvert køn i de børsnoterede selskabers bestyrelser.

Det betyder, at man ikke skal lede lige så længe efter kvinder på bestyrelsesposter, som man skal i Danmark. Faktisk er Danmark det land i Skandinavien med færrest kvinder rundt om i bestyrelserne.

Emnet blev taget op af studieværten Katrine Nyland Sørensen på  P1 Morgen 13. marts 2009, hvor hun interviewede ledelsesrådgiver Peter Horn og bestyrelsesmedlem Rigmor Zobel Ravn i relation til det kursus, Peter Horn har arrangeret med headhunter Aase Hoeck, "Branding for bestyrelsesmedlemmer", der holdes 20. og 21. marts og igen 11. og 12. september på Hilton Copenhagen Airport.

Download kursusprogrammet for september her.
---
Hør indslaget her


Masser af 6 i SAS
 TV2 News, studievært Divya Das Andersen, 3. februar 2009
 
I et interview på TV2 News konstaterede ledelsesrådgiver Peter Horn, Peter Horn & Co., at der efter SAS' seneste resultat og omstrukturering er masser af 6 i det skandinaviske luftfartsselskab: 6 mia. SEK i underskud, emission på 6 mia. SEK og en
gæld på 6 mia., SEK.
 
Han fokuserede med udgangspunkt i sin bog "SAS - Når tiden er vigtigst" på værdien af SAS brand og på de muligheder, der for SAS er i at koncentrere sig om det skandinaviske og nordiske marked som et afsæt for et nyt og slankere flyselskab.
 
Peter Horn fremhævede, at tiden muligvis var inde til et ledelsesskifte - SAS mangler en karismatisk leder - og en større tilgang af kvinder i SAS' ledelse og bestyrelse.

Oplevelse er kongen
Anmeldelse i karrieremagasinet CV af Lotte Kirkeby Hansen, februar-marts 2009

Oplevelsesledelse er ikke længere blot forbeholdt den klassiske underholdningsindustri, nej - nu vil folk også have en oplevelse med hjem fra banken eller discountbutikken (...)

Så forskellige foretagender som blandt andet Timex Group, Novo Nordisk, Hillerød Hospital, Fakta, DR, Momondo og Danske Spil deler i "Oplevelsesledelse i praksis" gavmildt ud af deres erfaringer med oplevelsesledelse (...).

Det er advisory boardet for Center for Oplevelsesledelse og Master i Oplevelsesledelse på RUC, der står bag bogen. I 28 punktnedslag angriber ledere, forskere og specialister begrebet fra alle mulige tænkelige vinkler, og bogens store spændvidde er på én gang både dens styrke og svaghed. Man kan diskutere den praktiske anvendelighed på grund af de mange bidrag og den flygtighed, er deraf følger, selv om bogen omvendt er så rasende velskrevet og inspirerende, at man ikke kan give den andet end thumbs up. 
--- 
Helhedsindtryk ***** 
Praktisk anvendelighed *** 
Gode intentioner ****** 
--- 
Peter Horn og Jens Friis Jensen (red.) 
Oplevelsesledelse i praksis 
291 sider, 250 DKK 
MOL Forlaget - købes hos: basland@ruc.dk 
--- 
Se anmeldelsen her.



Markedsføring: Skab dit eget varemærke som iværksætter
Journalist Louise Kastberg, Vækst Danmark, Dagbladet Børsen, 27. januar 2009

Hvordan kan man synliggøre sin virksomhed gennem en personlig indsats? Det giver iværksætteren Gry Mylov sit bud på. Hun har netop været på kursus i iværksætter- branding.

Det er blevet et vigtigt parameter for kundernes valg, at de kan identificere sig med personen bag det produkt eller den ydelse, de køber. ... Derfor tilmeldte Gry Mylov sig kurset, arrangeret af Peter Horn & Co., hvor otte iværksættere i løbet af en weekend udarbejdede en strategi og handlingsplan for, hvordan de hver især kan styrke deres brand som iværksætter. ... Derfor blev deltagerne sat til at interviewe hinanden for at øve dem i at fremlægge et kort og præcist budskab. »Mit budskab er, at jeg har skabt en lille spændende virksomhed på vej frem, hvor jeg laver konsulentopgaver for det offentlige og private - og giver faglig bistand om planloven". 
--- 
Læs mere: 
www.borsen.dk


Super netværkssucces! 
Redaktionen, CV, januar 2009

Personlig branding er et hot emne lige nu, og CV’s arrangement blev da også en stor succes. Nåede du ikke med, kan du finde eksperten Peter Horns oplæg her.

150 abonnenter deltog i CVs seneste netværksarrangementer om ’Personlig branding’.

I Århus mødtes vi i Members Lounge på kunstmuseet Aros med udsigt over byens tage og i København måtte arrangementet flyttes fra værten Burson Marsteller til Aller på grund af overvældende tilstrømning.

Deltagerne fik fif og erfaringer fra Sif Orellana, arrangementchef på Aros, Gun-Britt, stjernefrisøren som alle er på fornavn med, og brandingekspert Peter Horn.
---
Læs mere her

Bestyrelsen '09: Ny serie i Berlingske Nyhedsmagasin
Berlingske Nyhedsmagasin, 9. januar 2009

I sin nye serie i Berlingske Nyhedsmagasin, "Bestyrelsen I´09" beskæftiger Peter Horn og researcherne hos Peter Horn & Co. sig med bestyrelsesarbejde og samspillet mellem bestyrelse, ledelse og stakeholdere.

Serien startede fredag 9. januar og bringes på ugentlig basis.

Peter Horn er direktør i Peter Horn & Co. og ledelsesrådgiver. Han har bl.a. skrevet bøgerne "Vision - status = Strategi", "Karrierespillet" og "Personlig branding". Han er i executive committee for advisory board for Center for Oplevelsesforskning og Master i Oplevelsesledelse på Roskilde Universitet. I 2008 stod han for serierne "Hold øje med!" og "Business branding" - der som "Bestyrelsen '09" også blev bragt i Executive Magazine - www.executivemagazine.dk.
---
Læs mere:
www.bny.dk