Kompetencer: Branding af bestyrelsesmedlemmer

 

23/01/2009

Hilton Copenhagen Airport Hotel.

Executive summary: Det fulde program for kurset "Branding af bestyrelsesmedlemmer" fredag 20. og lørdag 21. marts på Hilton Copenhagen Airport Hotel offentliggøres nu. Mød også statsautoriseret revisor og partner Vibeke Bak Solok, og associeret partner Karsten Buttrup, PriceWaterhouseCoopers samt bestyrelsesformand Sanna Suvanto-Harsaae, der har poster i danske, svenske, finsk og tyske bestyrelser. Tilmeld dig nu. Der er kun få pladser.

Spændende, lærende, indsigtsfuldt og overraskende: Det fulde program for kurset "Branding af bestyrelsesmedlemmer" fredag 20. og lørdag 21. marts på Hilton Copenhagen Airport Hotel offentliggøres nu. Gæste-Indlægsholderne er statsautoriseret revisor og partner Vibeke Bak Solok, og associeret partner 

Karsten Buttrup, PriceWaterhouseCoopers samt bestyrelsesformand Sanna Suvanto-Harsaae, der har poster i danske, svenske, finsk og tyske bestyrelser.

"Kurset giver kompetencer i at komme i betragtning som potentielt bestyrelsesmedlem i mindre, mellemstore og større virksomheder. Det tager både fat på den egne kompetenceafdækning og på synliggørelsen overfor beslutningstagere og opinionsdannere," siger ledelsesrådgiver Peter Horn, www.peterhorn.dk der leder kurset med direktør Aase Hoeck, www.karrierekvinder.dk og redaktør og kommunikationsrådgiver Dan Larsen.

Udbyttet: Direkte kompetencer
"Deltagerne får hands-on på deres egne fremtidsmuligheder i bestyrelsesregi. De 12 deltagere vil arbejde sig frem til kernekompetencer i forhold til bestyrelsesmulighederne og de vil have et udkast til en brandingstrategi og dens implementering ved kursets slutning," siger Peter Horn. Hans bog "Personlig branding" danner en del af fundamentet for synliggørelsesaktiviterne - kombineret med erfaringerne fra hans nye serie "Bestyrelsen '09" i Berlingske Nyhedsmagasin, hvor han interviewer fremtrædende bestyrelsesformænd og forskere i bestyrelsesarbejde om deres syn på de fremtidige bestyrelsesopgaver i virksomheder og organisationer.

Vibeke 
Bak Solok

Karsten 
Buttrup

Sanna 
Suvanto-Harsaae

Peter 
Horn

Aase 
Hoeck 

Dan 
Larsen

Mens Peter Horn sætter fokus på afdækning af de kommunikerbare kompetencer, justering af profiler og formulering af strategier, vil Aase Hoeck fortælle om markedet for bestyrelsesmedlemmer og deres profiler, mens Dan Larsen vil tage sig af, hvorledes personlighed og kompetencer skal kommunikeres til beslutningstagere og opinionsdannere.

PWC: Cases
Vibeke Bak Solok og Karsten Buttrup, PriceWaterhouseCoopers, vil gennemgå "Krav til bestyrelsens kompetencer - vurderet ud fra virksomhedstyperne".

De vil således gennemgå: 

  • Den ejerledede virksomhed (ca. 90% af alle registrerede selskaber) 
  • Virksomheden med diversificeret ejerkreds og professionel ledelse 
  • Offentlig ejet erhvervsdrivende virksomhed 
  • Offentlig organisation 

Herefter gennemfører Vibeke Bak Solok og Karsten Buttrup en case, hvor deltagerne kan teste deres bestyrelseskompetence og de vil foretage en grundig gennemgang af testen.

Bestyrelsesformandens talk-show
Sanna Suvanto-Harsaae er bestyrelsesformand for detailkæden BabySam og fast-food kæden Sunset Boulevard og i bestyrelserne for tyske Symrise AG, svenske Duni AB, Jetpak AB og Candyking AB samt finske Paulig OY. 

Hun har en fortid som leder i bl.a. Proctor & Gamble og Reckitt Benckiser og vil fortælle, hvorledes hun skiftede lederjobbet ud med en karriere som professionelt bestyrelsesformand og -medlem. Det sker i et spændende talk-show, hvor deltagerne også inviteres til at stille nærgående spørgsmål.

Forudsætninger og tilmelding
Forudsætninger: Deltagerne til kurset skal være tilmeldt databasen for bestyrelseskandidater på www.karrierekvinder.dk og/eller have ledererfaring og/eller en særlig indsigt i forhold, der har bestyrelsesrelevans.

Program: Det fulde program for kurset "Branding af bestyrelsesmedlemmer" kan downloades her.

Deltagelse: Tilmelding sker til Sekretariatet, Peter Horn & Co., e-mail: ee@peterhorn.dk
telefon +45 33 93 32 55. Der er plads til 12 deltagere på kurset.

Pris: Deltagelse i kurset koster 15.000 DKK plus moms (netto kontant/8 dage ved tilmelding) og omfatter de to kursusdage 20. og 21. marts 2009 med forplejning (morgenmad, frokost, eftermiddagsforfriskninger samt  kaffe, te og vand ad libitum), kursusmateriale og bogen "Personlig branding". 

--- 
Læs mere: 
Download programmet her.

 

Tip en ven

 

 

Udskriv artikel
Print artikel